Tuesday, March 17, 2009

" Tidak Memasang Lampu Motor Pada Siang Hari "

Yeah!! buat pertama kalinya, aku kena saman ngan polis atas kesalahan " Tidak Memasang Lampu Motor Pada Siang Hari ".

Hey guys, cbe tgk kesalahan aku, bodo x?haha. Polis nie aku x paham r, benda cmnie pown nak saman. Cube r bawak bincang dulu kan, maklum lah saya nie student, so dier men saman jer. Nampak salah sikit dier nak saman, pastu tetibe nak rasuah plak. Pe jadah lah polis zaman skang nie.

Tapi time aku kena tahan tu, dier x perasan ape2 pown, juz nak cari point r. Then bile start motor aku balik kantoi plak lmpu x pasang. Mane lah aku nak perasan lampu tu x pasang, well time tuh dah ler tengahari buta!!! Then aku plak gne motor lme jer mmg ade suis utk on/off lampu (x mmpu nk bli moto br,huhu).

Aku try bagi explanation yang aku taw benda2 nie.
" Encik, siang pown nak kena pasang lampu ker? Abis kete2 len nape cik x nk saman? Lagipon saya x perasan lampu nie padam sebab kawan2 saya selalu men suis nie. Tolong encik, saya student lagi mane mampu nak bayar saman nie."

Polis tuh ngan muke yang celaka men saman jer aku. Aku seyes r x puas hati ngan polis tuh, coz ayat dier mmg kuraang ajar. Aku cakap elok2 dier jawab ngan nada and ayat yang agak kasar.
Kalo nak saman tuh x kisah lah sangat, aku bleh save duet, tapi nie sampai kurang ajar sangat cmne nie? Dier anggap aku nie cm orang xde maruah!

Woooo, ko tunggu lah mase akan datang, biar Tuhan beri hukuman pada ko! Aku berjaya kelak, jangan terkejut anak kaw jadi kuli aku!!!

So duet dah ade, aku pown bayar lah saman, nasib bek ade discount. So aku bayar RM30.00 jer.
Fuhhhhhh..........................

p/s:kepada sesiapa yang hendak pergi ke arah Tampin, hati-hati, polis situ mmg target remaja. And ade juga yg kuat rasuah antara polis2 tuh. Onemore, pliz r jgn amik rasuah, kalo dier mintak, korng direct jer cll balai polis cmplain!!

4 comments:

  1. Aku tau duhh..

    kesimpulannya, silalah sediakan sedikit duit utk merasuah.. biar perut dia boncet nak mampus. Bagi anok bini mkn duit tu. Nak haram..

    ReplyDelete
  2. sowry r
    gua x minat rasuah2 nie
    gua cukop fuck r!!
    wat pe nk bg perot dier buncit
    bek cmplain bg dier kna buang keje
    haha,pdn mke!!

    ReplyDelete
  3. Gan saya mau bikin lampu sent saya biar kayak punya mio gimana ya,saya pake motor smash,n kalo di rem bisa kedip-kedip gitu..apa aja yang di butuhkan gan,,thnks

    ReplyDelete